sydamenadal
 
Sellel aastal tähistasime 13.-17. aprillini  kogu kooliperega juba traditsiooniks saanud üleriigilist südamenädalat. Kui tavapäraselt toimuks meil üritused koolis, siis eriolukorrast tingitult kolisime oma südamenädala veebi ja ma usun, et osalejad nõustuvad minuga, et läks päris kenasti!
Sellel nädalal alustasime me koos päeva mõnusa hommikuvõimlemisega Zoomi vahendusel. Huvijuht Triinu, kehalise kasvatuse õpetajate Kadre ja Siimu ning minu vahendusel sai päris häid nippe, kuidas leevendada pingeid, mis  tekivad arvuti taga töötamisest. Igal hommikul oli pool kümme kohal keskmiselt 30 võimlejat, kellele ma teen sügava kummarduse! Te olete tublid!
 
Tervislike eluviiside juures on väga oluline ka toitumine. Südamenädala planeerimisel tekkinud ideest jagada kooliperega hommikuti hommikusöögiretsepte kasvas välja hoopis meie õpetajate lemmikretseptide kokaraamat, mis on saanud palju positiivset vastukaja! Siinkohal tänan ma kõiki õpetajaid, kes oma põnevaid retsepte jagasid!
 
kokad
 
Selle õppeaasta erilise südamenädala lõpetas külalisõpetaja Erik Orgu, kellega Zoomi vahendusel kohtusime reedel kell üks. Toitumisnõustaja Erik Orgu rääkis meile tunni jooksul immuunsusest, puhkamisest, toitumisest ja liikumisest. Kogu loengu jooksul kõndis Erik jooksulindil ja andis sellega hea nipi, et kui on võimalik, siis saab edukalt kaks tegevust ühendada. Veebitund Zoomis lendas kiirelt ja oli väga põnev! Siinkohal toon  välja mõned mõtted, mida Orgu meiega jagas. 
Meie immuunsüsteem on täpselt nii tugev, kui meie ta tugevaks teeme. Ja muideks – pole olemas halbu geene vaid on halvad harjumused. Seega väga oluline on toituda õigesti, liikuda piisavalt ja puhata hästi  – siis püsime ka terved! 
 
Puhkuse ja une puhul on oluline kvaliteet mitte kvantiteet. Kui me õhtul pea padjale paneme ja hommikul tõuseme ilma, et me oleks öösel ärganud, siis see ongi kvaliteetne uni. Oluline siinkohal ei olegi une pikkus muideks. Väga oluline on paar tundi enne magamamineku aega välja lülitada kõik sinised ekraanid, ka see soodustab kvaliteetse une teket.
 
Õige toitumise puhul on oluline see, et toit mida me sööme, oleks täis mineraalne, vitamiine ja kõike muud head, mida meie organism vajab. Süüa tuleb siis kui kõht on tühi. Kui me sööme võimalikult palju enda tehtud sööki, oleme mõõdukad ja kuulame oma keha ennekõike, siis see ongi hea toitumise aluseks.
 
Kui Terminaator laulab, et koduuksest bändibussini on 13 sammu, siis kõikide terviseteadlike inimeste peas on number 10 000. Just niipalju samme peab päevas vähemalt tegema, et olla terve! Kui sa tahad olla terve ja aktiivne, siis alusta sellest, et liigud päevas vähemalt 10 000 sammu. Muud imenippi siin ei olegi.
Ja lõpetuseks – muutused ei toimu üleöö vaid on vaja olla järjepidev. Meile on antud üks elu – hoiame seda maksimaalselt hästi!
 
 
Tervisenõukogu  nimel,
Kaia
 
 aaa

Leia meid

Meil on lehel 86 külalist ja 0 liiget